Uniform

Graag in elke kledingstuk of voorwerp de naam van uw kind te vermelden, zodat de verloren voorwerpen terug bij de eigenaar terecht kunnen komen. Bedankt!

Waaruit bestaat het uniform?

Het volledige uniform bestaat uit een das, een hemd, een trui, een t-shirt en een (korte of lange) broek of rok. We verwachten dat het bovenste kledingsstuk steeds een deel is van het uniform. Als je in de zomer dus bijvoorbeeld je hemd uittrekt op de vergadering, dan is het de bedoeling dat je daaronder een t-shirt van Scouts & Gidsen draagt.

Bij de kapoenen zijn we minder streng, maar wordt er wel verwacht dat ze herkenbaar zijn als scout of gids.
Bij de welpen wordt het uniform uitgebreid door de groene welpenpet. Van zodra de leden een totem hebben gekregen wordt deze op de rug van het hemd vermeld.

Wanneer moet ik in uniform naar de scouts komen?
Elke scoutsactiviteit kom je in uniform, tenzij expliciet anders vermeld. Avondvergaderingen zijn géén uitzondering op deze regel.

Waar kan ik een uniform kopen?
In het begin van het nieuwe scoutsjaar kan je een uniform aanschaffen via de leiding. Later kan je terecht in een Hopper winkel, de dichtsbijzijnde is gelegen in Antwerpen (Wilrijkstraat 45). Met je lidkaart kan je er korting voor onze groep krijgen. Een online catalogus en meer info (bvb. over online bestellen) kan je vinden op www.hopper.be.
Je kan voor je uniform en andere buitensportartikelen ook terecht bij De Wandelstok in Beerse. Neem zeker je lidkaart mee, zo krijg je 10% korting op je aankoop! Bovendien krijgen we als scoutsgroep een klein percentage van jullie aankoopbedrag. http://www.dewandelstok.be/

Welke badges zijn verplicht op mijn hemd?
Drie kentekens zijn verplicht op je hemd. Het jaarkenteken “Speelplek Reuzeplek” (dat je normaal in’t begin van’t jaar kreeg bij de inschrijving), het takkenteken (bij leiding) en het groepslintje (bij leiding) te verkrijgen.

Welke badges mogen op mijn hemd?
Je mag je uniformhemd aanvullen met verschillende officiële kentekens. Zo krijg je een wolfje of belofteteken nadat je je belofte aflegde, dit vindt plaats bij de Wouters. Ook kan je met het internationaal Scouts –of Gidsenteken, een Belgisch lintje, een Vlaamse leeuw en het provincie Antwerpenkenteken je hemd vervolledigen. Deze kentekens kan je kopen in de Hopper winkel.

Oude jaarkentekens horen vanachter op je hemd genaaid te worden.

Hoe ziet mijn das er uit?

We hebben een donkergroene das met witte rand. Deze dassen zijn te verkrijgen bij de leiding voor €8. Als je hem kwijt bent en dus een nieuwe moet kopen, kan je dit ook doen bij de leiding.

Moet mijn broek of rok uit de Hopper komen?
Neen, indien je een groene broek/rok draagt waarvan de groene tint niet teveel afwijkt van de orginele kleur van de broek/rok uit de Hopper.

Moet ik voor mijn uniform naar de Hopper gaan?

Nee, je kan dit ook bij ons bestellen! Dat doe je door in het begin van het jaar na de activiteit aan het lokaal te vragen wat je nodig hebt, of door volgend formulier in te vullen: https://forms.gle/VkHod1ArQ7DpUUHF9 Dan regelen wij de bestelling voor jullie en kan je de uniformstukken enkele weken later na de activiteit ophalen.

TUTUM © 2024